تعمیر ماژول تلویزیون شهری

امروزه تلویزیون شهری را می توان در نقاط مختلفی چون مراکز خرید بزرگ، فروشگاه های کنار جاده، آسانسورها و حتی تاکسی ها به صورت گسترده مشاهده کرد. تکنولوژی تلویزیون های شهری و نمایشگرهای ال ای دی باعث اطلاع رسانی سریع در سطح شهرها و همچنین باعث زیبا سازی وسیع فضای شهری می شود. اما تمام این گفته ها زمانی اتفاق می افتد که تلویزیون های شهری بدون عیب و نقص در حال کار باشند، در غیر اینصورت به زیباسازی فضای شهری کمکی نمی کنند.

حال اگر ماژول ال ای دی تلویزیون شهری دچار ایراد شد، چاره چیست ؟

به دلیل عدم وجود تجهیزات و علم کافی برای تعمیرات ماژول تلویزیون شهری در تمام شهرهای ایران، اکثر کاربران ماژول های معیوب را جهت تعمیر به شرکت سازنده و پشتیبانی ارسال می کنند، درصورتی که این ماژول ها به مراکز غیر تخصصی واگذار شوند و  به صورت اصولی تعمیر نگردند، هزینه زیادی به کاربران تحمیل می شود.

امروزه تلویزیون های شهری رنگ زیبایی به دکوراسیون محیطی شهر می بخشند اما به دلیل عدم وجود فناوری تعمیر و نگهداری سخت افزار ماژول صفحه نمایش LED، اکثر کاربران دچار مشکلات زیادی چون هزینه های بالای حمل محصول و شکایات مشتری می شوند.

ساختار ماژول های تلویزیون شهری

ماژول ال ای دی از اصلی ترین اجزای تلویزیون شهری می باشد که کیفیت آن تاثیر مستقیمی بر عملکرد تلویزیون شهری می گذارد. ماژول تلویزیون شهری از IC ها، PCB(برد الکترونیکی) و LED های فول کالر ساخته شده است که متناسب با فضای نصب و استفاده در دو نوع فضای داخل و خارج، تولید و عرضه می شوند. برای آشنایی بیشتر با سایر قطعات تلویزیون شهری و تابلو روان می توانید مقاله قطعات تابلو روان را مطالعه کنید.

 

ساختار ماژول تلویزیون شهری

 

به طور خلاصه اطلاعات رایج در مورد IC های استفاده شده در ماژول تلویزیون شهری به شرح زیر می باشد:

IC های ماژول تلویزیون شهری

برای شروع تعمیرات ماژول تلویزیون شهری و تابلو روان در ابتدا باید ابزارهای زیر را تهیه کنیم:


 

قطعات لازم برای تعمیر ماژول تلویزیون شهری

         

برای شروع تعمیرات ماژول تلویزیون شهری ابتدا ماژول ال ای دی را به پاور و کارت کنترل وصل کنید. پس از آن با کلید تست کارت کنترل رنگ های سفید، قرمز، سبز و آبی را به صورت جداگانه چک کنید تا بتوانید ال ای دی هایی که رنگ های گفته شده را نمایش نمی دهند، شناسایی کنید.

بعد از شناسایی پیکسل های سوخته شده باید آن ها را از PCB جدا کرده و با پیکسل های سالم جایگزین کنید. برای این کار ابتدا ماژول تلویزیون شهری را از پاور جدا کرده و یا آن را خاموش کنید. سپس ماسک ماژول ال ای دی را باز کنید و در صورتی که ماژول ال ای دی فضای خارج در دست تعمیر دارید، علاوه بر باز کردن ماسک ماژول باید رزین پلاستیکی اطراف پیکسل های سوخته را با احتیاط بردارید تا بتوانید پیکسل سوخته را از PCB جدا کنید . برای جدا کردن پیکسل یا IC های معیوب از روی PCB، همیشه از هیتر استفاده کنید و درجه حرارت و تنظیم باد آن را معمولا روی 2 قرار دهید تا به PCB و دیگر قطعات سالم آسیب وارد نکنید.

توجه : همیشه سعی کنید حرارت هیتر را به صورت 90 درجه و عمود به قطعات معیوب وارد کنید تا حرارت کمتری به قطعات سالم وارد شود .

جدا سازی پیکسل سوخته

 روش عیب یابی و تعمیر تلویزیون شهری و ویدئو وال  ( کلیک کنید)

هنگامی که می خواهید پیکسل خراب را از PCB جدا کنید ابتدا با هیتر به خوبی و با دقت به آن گرما وارد کنید تا قلع پایه های آن کاملا ذوب شود و سپس به آرامی آن را از PCB جدا کنید. اگر در جدا کردن پیکسل و قطعات معیوب از PCB عجله کنید و فشار بیش از حد وارد کنید، احتمال کنده شدن خطوط مسی روی برد بسیار زیاد می شود.

 

جایگذاری پیکسل سالم

پس از جداسازی پیکسل سوخته از روی PCB، باید سطح PCB را با استفاده از قلع کش سیمی از وجود قلع اضافی تمیز کنیم و سپس پیکسل سالم را به دقت در جای مناسب قرار دهیم. در مرحله بعد با هیتر به آن حرارت وارد می کنیم تا قلعِ پایه های آن ذوب گردد و پیکسل در جای خودش قرار گیرد. برای اینکه بتوانید به راحتی پیکسل ها و قطعات معیوب را تعویض کنید نیاز به مهارت بالایی می باشد که این مهارت از طریق تمرین و تکرار بدست می آید.

بعد از نصب پیکسل جدید باید دوباره ماژول ال ای دی را تست کنید تا از صحت مونتاژ صحیح پیکسل مطمئن شویم. برای این کار از کلید تست روی کارت کنترل استفاده کنید و دوباره رنگ های سفید، آبی، سبز و قرمز را روی ماژول نشان دهید و مطمئن شوید که تمامی رنگ ها به درستی نمایش داده شود.

 

اگر به دنبال مرکزی هستید که به صورت تخصصی تعمیرات ماژول تابلو روان و تعمیرات ماژول تلویزیون شهری را انجام دهند، همکاران ما در واحد دیاکو سرویس آماده ارائه خدمات تعمیرات انواع ماژول های تلویزیون شهری، کارت کنترل و قطعات مختلف تلویزیون شهری هستند. همچنین برای آسودگی خاطر شما عزیزان، تمامی خدمات تعمیرات در واحد دیاکو سرویس با 6 ماه گارانتی انجام می شود.

با واحد تعمیرات تلویزیون شهری درارتباط باشید.

 

 

Admin 15
Aug

Comments

چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

Leave your message