نمایشگر های LED چه مزایایی برای رستوران و کافی شاپ ها دارد ؟

    زمان خواندن مقاله : 8 دقیقه


    نمایشگرهای LED رستوران‌ها، به‌مرور زمان، به عنصر کلیدی در بهبود تجربه صرف غذا تبدیل شده‌اند. نمایشگرهای LED نه‌تنها فضای مدرنی را به رستوران تزریق می‌کنند، بلکه ارتباط دوطرفه بی‌سابقه و جذابیت تصویری را برای مشتریان به ارمغان می‌آورند. 
    نمایشگرهای LED با وضوح‌بالا، رنگ‌های روشن و ارائه پویایی که دارند، روش‌های بی‌سابقه نمایش را به رستوران‌ها آورده‌اند. 
    این مقاله شما را با مجموعه راه‌حل‌های موجود برای استفاده از LED در رستوران‌ها  آشنا می‌کند. 


    1. چه نوع نمایشگر LED برای رستوران‌ها مناسب‌تر هستند؟

    وقتی رستوران‌ها نمایشگرهای LED را انتخاب می‌کنند، به انواع مختلف این نمایشگرها بسته به نیازها و کاربردشان، توجه دارند. در ادامه چند نوع رایج نمایشگرهای LED و کاربردشان در رستوران‌ها آشنا می‌شویم .

     

    ویدئو وال ها

    ویدیو وال ها از رایج‌ترین نوع‌های مورداستفاده در رستوران‌ها هستند. هدف استفاده از آن ها، ارائه منوها، اطلاعات و تبلیغات، فیلم‌های پس‌زمینه و غیره می‌باشد. از آنجاکه محیط داخلی معمولاً ثابت است، ویدئو وال ها وضوح و کیفیت رنگ بالایی دارند تا محتوایشان را واضح و روشن پخش کنند. 
    علاوه‌برآن، امکان شخصی‌سازی این نمایشگرها باتوجه‌ به سبک دکوراسیون و جو رستوران وجود دارد. این موارد شامل انتخاب اندازه مناسب و نحوه نصب نمایشگر باتوجه‌ به محیط اطراف رستوران می‌شود. 
    مثلا یک ویدئو وال 220*362 سانتی متر را در رستوران زیر در نظر بگیرید، استفاده هوشمندانه این رستوران برای پخش بازی‌های فوتبال، علاوه بر جذب عده زیادی از علاقه‌مندان ورزش، باعث محبوبیت و اعتبار بیشتر رستوران می‌شود. 
    همزمان که مشتریان از میل‌کردن غذا لذت می‌برند، فضای قوی ورزشی را احساس می‌کنند و همین به حس لذت و ارتباط دوطرفه آن ها با غذا، اضافه می‌کند. این مورد موفق، نشانگر ارزش کاربردی و جذابیت منحصربه‌فرد نمایشگرهای LED در رستوران‌ها می‌باشد.

     

    تلویزیون شهری اوتدور

    تلویزیون شهری فضای خارج گزینه خوبی برای رستوران‌های با صندلی‌های بیرون بوده که به دنبال جذب مشتریان رهگذر هستند. این نمایشگرها معمولاً روی دیوارها، پنجره‌ها یا درهای رستوران نصب می‌شوند و حاوی نام رستوران، غذا‌های خاص رستوران، پیشنهادهای تخفیف و غیره هستند. 
    باتوجه‌به محیط متغیر خارجی، مثل آفتاب، باران و غیره، تلویزیون شهری خارجی باید روشنایی بالا و قابلیت ضد آب را داشته باشند، تا محتوای خود را در شرایط جوی مختلف، به طور واضح نمایش دهند.

     

    آشنایی بیشتر با تلویزیون شهری
     

     

    استند دیجیتالی یا تلویزیون ایستاده تبلیغاتی

    استند دیجیتالی، نمایشگر کوچک و سبک‌ وزنی است که معمولاً برای نمایش اطلاعات تبلیغاتی، توصیه به محصولات جدید یا غذا‌های خاص استفاده می‌شود. این نمایشگرهای را می‌توان در ورودی یا راهرو رستوران یا روی میز غذا برای جلب نظر مشتری قرارداد.

     

    نمایشگر LED شفاف 

    این نوع نمایشگر، تکنولوژی خلاقانه‌ای است که پس‌زمینه را بدون مسدودکردن مسیر دید، نمایش می‌دهند. این نوع نمایشگرها مناسب استفاده در پنجره‌ها، دیوارهای پارتیشن یا محیط‌های نمایشی هستند و قابلیت نمایش محتوا بدون مسدودکردن مسیر دید را دارند.
    نمایشگرهای LED، امکان نمایش انواع محتوا مثل تصویر، فیلم و متن را دارند که باعث ایجاد جلوه‌های تماشایی جالب‌توجهی می‌شوند. ترکیب این نمایشگرها با سبک دکوراسیون و محتوای لازم، منجر به افزایش جلوه‌های نمایشی خلاقانه و شخصی می‌شود. 

     

    همه چیز درباره ی نمایشگر شفاف : نمایشگر شیشه ای


    2. عملکرد و نقش نمایشگرهای LED در رستوران‌ها


    • انتشار و تبلیغات 

    اولین نقش نمایشگرهای LED در رستوران‌ها، تبلیغات می‌باشد. با به‌کارگیری نمایشگر، رستوران‌ها اطلاعاتی از جمله غذا‌های خاص، تبلیغات و آفرها را نمایش می‌دهند. 
    این نوع از محتوا، فقط برای افراد رهگذر جذابیت ندارد، بلکه حس کنجکاوی این افراد را به رستوران جلب می‌کند. در نتیجه این افراد جذب رستوران شده و برای صرف غذا وارد رستوران می‌شوند. علاوه‌ بر آن، نمایشگرهای LED امکان به‌روزرسانی بی‌درنگ بسته به فعالیت‌های تبلیغاتی رستوران را دارند، تا مزیت تازگی و به‌وقت بودن اطلاعات حفظ شود.


    • ایجاد فضا و جو

    نمایشگرهای LED با پخش محتوای چندرسانه‌ای، نقش مهمی در شکل دادن به فضا و حال و هوای رستوران ایفا می‌کنند. پخش محتوای چندرسانه‌ای مثل موسیقی و فیلم، محیط راحت و لذت بخشی برای صرف غذای مشتری، ایجاد می‌کند. در مناسبت‌ها و جشنواره‌ها، استفاده از نمایشگرهای LED به‌عنوان بخشی از دکوراسیون، فضای منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند. چنین فضایی حین صرف غذا به مشتری، حس گرم و لذت‌بخش خاص همان مناسبت را می‌دهد. 


    • نمایش اطلاعات

    علاوه بر تبلیغات، نمایشگرهای LED قابلیت استفاده برای نمایش اطلاعات معمولی رستوران را به‌صورت بی‌درنگ را دارند. به‌عنوان‌مثال، رستوران‌ها امکان استفاده از نمایشگرهای برای مطلع کردن مشتریان از به‌روزرسانی منوی غذا، تغییرات قیمت و ساعت کار رستوران را دارند. 
    این اطلاعات برای مشتریان، کاربرد عملی دارد؛ این ویژگی امکان درک وضعیت رستوران را، به‌صورت آسان‌تری به مشتریان می‌دهد. 
    علاوه بر این، نمایشگرهای LED قابلیت نمایش اطلاعات درباره ایمنی، پاکی و تمیزی و گواهی‌های تأیید غذا را فراهم می‌کنند. نمایش این اطلاعات، اعتماد مشتریان به رستوران را بهبود می‌بخشد و اعتبار رستوران را بالا می‌برد. 


    • ارتباط دوطرفه

    نمایشگر LED در بهبود و افزایش ارتباط دوطرفه مشتری، مهم هستند. آن ها با معرفی قابلیت‌هایی مثل پیام‌های مشتری و بازی‌های دوطرفه، حس مشارکت مشتریان را بالا می‌برد و امکان درک عمیق‌تر فرهنگ و ویژگی‌های رستوران را فراهم می‌کند. 
    علاوه‌ بر آن، نمایشگرهای LED در بازاریابی‌های برخطی و برون‌خطی بسیار مؤثر هستند. به‌عنوان‌مثال، رستوران امکان استفاده از نمایشگر ها برای انتشار فعالیت‌های اینترنتی و برخطی را دارند. شیوه‌های مشارکت و سازوکارهای جایزه گرفتن، مشتریان را به‌سوی شرکت در فعالیت‌ها و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی هدایت می‌کند. در نتیجه محدوده تأثیر رستوران گسترش می‌یابد.

    اگر قصد خرید ویدئو وال را دارید، می توانید آن را در فروشگاه دیاکو مشاهده کنید

     

    3.  تلویزیون های شهری و نمایشگر های led چه مزایایی برای رستوران‌ها به ارمغان می‌آورند؟

    اول‌ازهمه، به‌عنوان یک بستر انتقال پیام، نمایشگر LED، نقش مهمی در تقویت برند رستوران ایفا می‌کند. در مقایسه با بیلبوردها و بروشورها، نمایشگرهای LED کیفیت تصویر و رنگ بهتری دارند و جلوه‌های تصویر واقعی‌تر و روشن‌تری را نمایش می‌دهند. 
    با پخش فیلم‌های ویدئویی، نوشته‌ها و تصاویر پویا، نمایشگرهای LED قدرت جلب‌توجه مشتریان و افزایش محبوبیت و تصویر رستوران را دارند. نمایشگرهای LED از طریق نمایش غذا‌های خاص، ایجاد جو متناسب با محیط یا تبلیغات مربوط به تخفیف یا کیفیت برند، شهرت و عمومیت بهتری را برای رستوران به ارمغان می‌آورند 
    نکته دوم نقش مهم نمایشگرهای LED فرایند سفارش‌گذاری است. منوهای کاغذی سنتی با محدودیت‌های اندازه و هزینه چاپ مواجه هستند و امکان نمایش همه غذا‌ها و ویژگی‌های رستوران را ندارند. 
    نمایشگرهای LED به‌ سادگی قابلیت نمایش منوهای پرمحتوا را دارد. این منوها شامل عکس‌ها، توضیحات، قیمت‌ها و دیگر اطلاعات جزئی می‌باشند و به مشتری امکان درک شهودی ظاهر و مزه غذاها را می‌دهند. 


    هم‌زمان، نمایشگرهای LED امکان به‌روزرسانی بی‌درنگ را دارند. این ویژگی امکان تنظیم نوع غذا‌ها و قیمت‌ها متناسب با فصل، تعطیلات و دیگر عوامل برای هماهنگ بودن با مقدار تقاضا را دارند. این شیوه انعطاف‌پذیر نمایش، علاوه بر بهبود فرایند سفارش‌گذاری، افزایش رضایت و وفاداری مشتریان را به دنبال دارد. 
    علاوه‌ بر آن نمایشگرهای LED فضا و سبک منحصربه‌فردی را برای رستوران ایجاد می‌کنند. این نمایشگرها با پخش ملایم موسیقی پس‌زمینه، نمایش صحنه‌های طبیعی زیبا و نقاشی‌های هنری، محیط راحت و لذت بخشی را برای صرف غذا فراهم می‌کنند و تجربه مشتریان را بهبود می‌بخشند. 
    همزمان با صرف غذا، نمایشگر LED می‌تواند متناسب با نوع دکوراسیون و تم رستوران، ویژگی‌های تصویری یکپارچه‌ای ایجاد کند و کیفیت و جایگاه رستوران را ارتقا دهد. این نوع رویکرد شخصی‌سازی، فضایی را به وجود می‌آورد که به جلب بیشتر مشتریان کمک می‌کند و قدرت رقابت رستوران را بالا می‌برد. 
    علاوه‌برآن، نمایشگر LED امکان ارتباط دوطرفه بیشتر بین رستوران‌ها و مشتریان را فراهم می‌کند. مشتریان از طریق با کار با محیط لمسی نمایشگر یا گوشی، امکان شرکت در بازی‌ها، قرعه‌کشی‌ها و دیگر فعالیت‌ها را دارند. این قابلیت‌ها، صرف غذا را برای مشتریان جالب‌تر و تعاملی‌تر می‌کند. 
    این تجربه تعاملی، به مشتریان در درک عمیق‌تر فرهنگ و ویژگی‌های رستوران کمک می‌کند و حس مشارکت، تعلق، رضایت و وفاداری مشتریان را بهبود می‌بخشد.
    رستوران‌ها همزمان با فعالیت‌هایی مثل بازی‌های تعاملی و قرعه‌کشی، از مزیت جذب مشتری بیشتر برای تجربه و گسترش بیشتر پایگاه مشتری و سهم بازار بهره می‌برند. 
    در نهایت، نمایشگرهای LED مزیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفظ محیط‌زیست را دارند. در مقایسه با بیلبوردهای سنتی و بروشورها، نمایشگرهای LED، مزیت صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و چاپ، اهمیت به محیط‌زیست و حفظ همان کیفیت نمایش را دارند. 


    علاوه‌برآن، نمایشگرهای LED مصرف انرژی پایین و عمر طولانی دارند. این ویژگی‌ها، امکان نمایش جلوه‌های تصویری برای رستوران را برای مدت طولانی ایجاد می‌کند. ویژگی‌های حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی در انرژی، نه‌تنها با اصول توسعه پایدار جامعه مدرن مطابق دارد، بلکه به مزایای اقتصادی برای رستوران منجر می‌شود.

     

    4. بهترین جای نصب نمایشگر LED در رستوران‌ها کجاست؟

    انتخاب مکان نصب نمایشگر LED در رستوران، فوق‌العاده مهم است؛ چرا که مستقیماً روی تجربه بصری مشتری و جو کلی رستوران تأثیر می‌گذارد. در اینجا چند مکان پیشنهادی برای استفاده آمده است:


    محوطه ورودی

    نصب تلویزیون شهری در ورودی رستوران انتخاب خوبی است. از این طریق، وقتی مشتری به درون رستوران قدم می‌زند، ابتدا جذب محتوای روی نمایشگر می‌شود و در نتیجه تحت‌تأثیر نما و جذابیت رستوران قرار می‌گیرد. در این حالت، شما می‌توانید غذاهای خاص رستوران، فعالیت‌های ویژه، اطلاعات خوشامد و غیره را برای مشتری پخش کنید. در نتیجه مشتری یک درک ابتدایی از رستوران به دست می‌آورد. 


    محوطه وسط

    اگر رستوران فضای بزرگ‌تری داشته باشد، محوطه وسط داخل رستوران هم گزینه خوبی است. نصب یک تی وی شهری بزرگ، امکان جذب مشتریان و ایجاد یک نقطه مرکزی را فراهم می‌کند. این نمایشگر می‌تواند فیلم ویدئویی، متن و تصویر پویا با هدف جلب لذت و رضایت مشتری پخش کند. 


    محوطه بار

    در رستوران‌های با محوطه بار، نصب نمایشگر LED پشت بار، گزینه خوبی است. از این طریق، وقتی مشتریان در بار منتظر هستند، با محتوای روی نمایشگر سرگرم می‌شوند و زمان انتظار قابل‌تحمل‌تر می‌شود. همزمان نمایشگر بار می‌تواند اطلاعاتی از نوشیدنی‌ها و نمونه‌های خاص نوشیدنی نمایش دهد تا مشتریان با سهولت بیشتری اقدام به سفارش گذاشتن کنند.

     


    دیوارها یا پارتیشن‌ها

    اگر رستوران‌ شما دیوارها یا پارتیشن‌های مناسبی داشته باشد، نصب نمایشگرها روی این مکان‌ها را در نظر داشته باشید. ترکیب دکور رستوران با نمایشگر، امکان ایجاد ناحیه تمرکز دید منحصربه‌فردی را فراهم می‌کند. در صورت طراحی و چیدمان مناسب، محیط صرف غذای جالب و راحت‌تری ایجاد خواهد شد.

     

    5.چگونه نمایشگر LED مناسب با رستوران تان را انتخاب کنید؟

    انتخاب یک نمایشگر LED مناسب رستوران شما نیازمند توجه به عوامل زیادی است. این عوامل شامل مکان رستوران، چیدمان فضا، نوع مشتری و بودجه است. در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به شما در انتخاب گزینه صحیح LED آمده است:

     


    نیازها و اهداف را مشخص کنید:

    اول‌ازهمه، هدفی که می‌خواهید با نمایشگر LED به آن برسید را مشخص کنید. آیا با هدف ارتقای جایگاه برند، جلب‌توجه مشتری یا نمایش اطلاعات تبلیغاتی و منو انجام شده است؟ در صورت مشخص‌شدن هدف تان، می‌توانید نوع صحیح نمایشگر و محتوا روی نمایشگر را  بهتر انتخاب کنید. 


    چیدمان فضا را در نظر داشته باشید:

    فضا و چیدمان را اندازه بگیرید تا بتوانید مکان و سایز مناسب نصب نمایشگر LED را مشخص کنید. ارتفاع، زاویه و محدوده دید نمایشگر را مورد توجه قرار دهید تا از امکان مشاهده محتوا توسط مشتریان در مکان‌های مختلف، اطمینان حاصل کنید. 


    محدوده بودجه خود را مشخص کنید:

    قیمت نمایشگر LED بسته به عواملی مثل برند، اندازه، وضوح و تکنولوژی فرق می‌کند. نمایشگر با قیمت مناسب بودجه‌ای که دارید، را انتخاب کنید و فقط مدل متناسب با نیازتان را انتخاب کنید. 


    وضوح و اندازه صحیح و مناسب را انتخاب کنید:

    وضوح “Resolution” ، کیفیت و جزئیات تصویر را مشخص می‌کند. به‌طورکلی، نمایشگر با وضوح بالاتر، تصاویر و متون را با جزئیات بیشتری نمایش می‌دهد. اندازه نمایشگر هم طبق فضای رستوران و فاصله دید تعیین می‌شود تا از امکان مشاهده محتوای نمایشگر توسط مشتریان، اطمینان حاصل شود. 


    به دوام و پایداری نمایشگر توجه کنید:

    نمایشگر LED باکیفیت قابل‌اعتماد و برند مطمئن را انتخاب کنید تا از دوام و پایداری آن، اطمینان حاصل کنید. از دوره گارانتی و خدمات پس از فروش محصول هم شناخت حاصل کنید تا در صورت ایجاد مشکل هنگام استفاده، راه‌حل به موقعی داشته باشید. 

     

    پیشنهاد نویسنده : چگونه تبلیغات خوبی در تلویزیون شهری داشته باشیم ؟


     

    مدیر ۱۴۰۳/۰۴/۱۴

    نظرات

    چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
    ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
    چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
    ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

    پیام خود را بگذارید

    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟