آیا نمایشگر LED سینما جایگزین پروژکتور در سینماها می شود؟

       

      احتمالا برای شماهم پیش آمده که برای تماشا فیلم یا کنفرانس به جسله یا آمفی تئاتر دعوت شده اید و ویدیویی را که به وسیله پروژکتور ها برروی پرده سفید به نمایش گذاشته شده اند را تماشا کرده اید، مدتی پس از تماشای ویدیو مخاطب احساس خستگی می کند و جذب ویدیو نخواهد شد. دلایل زیادی باعث این اتفاق می شوند که یکی از رایج ترین این دلایل ها تاریکی و بی کیفیت بودن رزولوشن ویدئو های پخش شده است که باعث ناراحتی هایی مانند سرگیجه و تورم چشم در اثر مشاهده طولانی مدت شود، در واقع ایرادات ذاتی فناوری پروجکشن هرگز برطرف نشده است. حتی با پشتیبانی از فناوری منبع نور لیزر، پاسخگویی به نیازهای روزافزون مخاطبان برای کیفیت تصویر دشوار است و فشار هزینه باعث شده است که آنها به دنبال پیشرفت های جدید باشند. در این مورد، سامسونگ اولین صفحه نمایش LED سینمای جهان را در نمایشگاه CinemaCon Film Expo در مارس 2017 راه اندازی کرد و تولد صفحه نمایش ال ای دی سینما را که اتفاقاً مزیت های آن پوشش کاستی های روش های سنتی پروجکشن فیلم است، خبر داد. از آن زمان، راه اندازی صفحه نمایش سینمایی به عنوان یک پیشرفت جدید برای نمایشگرها در زمینه فناوری پروجکشن فیلم مورد توجه قرار گرفت.

       

      ویژگی های صفحه نمایش سینمای LED روی پروژکتور

      • روشنایی بالاتر

       روشنایی یکی از بزرگترین مزایای نمایشگرهای ویدیویی نسبت به پروژکتورها است. به لطف پیکسل هایی که خود به تنهایی منبع نوری هستند و حداکثر روشنایی 500 نیت دارند صفحه نمایش LED سینما نیازی به استفاده در محیط تاریک ندارد. همراه با روش ساطع نور فعال و طراحی انعکاسی پراکنده سطح، صفحه نمایش LED سینما نوردهی یکنواخت سطح صفحه نمایش و نمایش یکنواخت تمام جنبه های تصویر را تضمین می کند.

       

      • تغییر در ساختار سینما

       از آنجایی که نمایشگرهای LED سینما به یک اتاق کاملاً تاریک نیاز ندارند، درهای جدیدی را به روی سالن‌ها، اتاق‌های بازی یا سالن‌های تئاتر رستوران باز می‌کند تا خدمات سینما به سبک دیگری ارائه شود.

       

      • کنتراست قوی تر در رنگ

       صفحه‌نمایش‌های LED سینما نه تنها در اتاق‌های غیر تاریک بهتر عمل می‌کنند، بلکه با توجه به روش ساطع نور فعال و سازگاری با فناوری‌های مختلف HDR برای ایجاد کنتراست رنگ قوی‌تر و ارائه رنگ غنی‌تر، سیاه‌های عمیق‌تری تولید می‌کنند. از سوی دیگر، برای پروژکتورها، کنتراست بین پیکسل های رنگی و پیکسل های سیاه قابل توجه نیست زیرا همه پروژکتورها نور را از طریق لنز به صفحه نمایش می تابانند.

       

      • صفحه نمایش با وضوح بالا

      توسعه سریع فیلم و تلویزیون دیجیتال نیازهای بیشتری برای نمایشگرهای با وضوح بالا و نمایشگرهای خلاقانه دارد، در حالی که صفحه نمایش LED سینما برای پاسخگویی به این تقاضا مناسب است. در کنار پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها در فناوری نمایشگرهای کوچک، نمایشگرهای LED پیکسل کوچک این مزیت را دارند که امکان پخش محتوای 4K یا حتی محتوای 8K را دارند. علاوه بر این، نرخ تازه‌سازی آن‌ها به 3840 هرتز می‌رسد، که باعث می‌شود پردازش جزئیات یک تصویر بیشتر از یک پروژکتور باشد.

       

      • پشتیبانی از نمایشگر سه بعدی

       صفحه نمایش LED از ارائه محتوای سه بعدی پشتیبانی می کند و به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به عینک های سه بعدی تخصصی، فیلم های سه بعدی را با چشم غیر مسلح خود تماشا کنند. صفحه نمایش های ال ای دی با روشنایی بالا و عمق استریوسکوپی سه بعدی پیشرو در صنعت، جزئیات بصری را در خط مقدم قرار می دهند. با صفحه نمایش های LED سینما، بینندگان آثار متحرک کمتر و محو شدن، اما محتوای فیلم های سه بعدی واضح و واقعی تر را حتی در سرعت های بالا خواهند دید.

       

      • طول عمر بیشتر

       ناگفته نماند که نمایشگرهای LED تا 100000 ساعت دوام می آورند، سه برابر بیشتر از پروژکتورها که معمولاً 20 تا 30000 ساعت دوام می آورند. این به طور موثر زمان و هزینه تعمیر و نگهداری بعدی را کاهش می دهد. در دراز مدت، تلویزیون ال ای دی سینما نسبت به پروژکتورها مقرون به صرفه تر هستند.

       

      • نگه داری و نصب آسان

       دیوار LED سینما با دوخت چندین ماژول ال ای دی به یکدیگر ساخته شده است و از نصب از جلو پشتیبانی می کند که نصب و نگهداری صفحه نمایش LED سینما را آسان تر می کند. هنگامی که یک ماژول تلویزیون شهری آسیب می بیند، می توان آن را به صورت جداگانه بدون از بین بردن کل نمایشگر برای تعمیر، تعویض کرد.

       

      آینده نمایشگرهای LED سینما

      توسعه آینده نمایشگرهای سینمایی چشم‌انداز نامحدودی دارد همچنین تماشاگران به وضوح بالا، تصاویر با کیفیت بالا و واقعیت مجازی فراگیر در تلویزیون های بزرگ علاقه دارند و انتظارات برای تصاویر سینمایی در حال افزایش است. صفحه نمایش های LED که وضوح 4K، HDR، سطوح روشنایی بالا و کنتراست بالا را ارائه می دهند، راه حل اصلی امروز و آینده هستند.

      خرید تلویزیون شهری باید با بررسی محیط نصب و اطلاعات تخصصی انجام شود که شاید کار ساده ای برای شما نباشد. اگر قصد خرید نمایشگر ال ای دی را دارید می توانید با کارشناسان دیاکو ارتباط برقرار کنید تا به شما برای انتخاب نمایشگر مناسب با نیازتان مشاوره دهند.

      مدیر ۱۴۰۱/۱۱/۲۶

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟