چگونه محتوا نمایشگر تبلیغاتی را هدفمند بسازیم ؟

      زمان خواندن : 10 دقیقه

       

       

      چه در بازار فروش باشید، چه در خیابان، ایستگاه یا مکان‌های عمومی، صفحه نمایشگر، تجربه دیداری و انتقال اطلاعات پرباری را با مزیت منحصر بفردش به زندگی شما می‌آورد. به منظور اینکه نمایشگر LED واقعاً نقش خود را ایفا کند، نکته کلیدی آن است که محتوای هدفمند تولید کند به‌نحوی که نیازهای گروه‌های مخاطب مختلف را برآورده سازد. 
      تولید هدفمند محتوای نمایشگر LED به معنی آن است که شما باید درک عمیقی از مخاطب هدف داشته باشید، موقعیت‌یابی محتوا را شفاف سازید، و اطلاعات را از طریق طراحی خلاقانه و به مخاطب در موثرترین راه و جذابترین شکل و آرایش بهینه‌شده ارائه دهید.
      این نه تنها شامل تحلیل عمیق روانشناسی مخاطب و عادات رفتاری وی می‌شود بلکه مستلزم پایه نظری سالم و تجربه عملی در طراحی دیداری، بروز زبان، انتشار اطلاعات و جنبه‌های دیگر است.


      1. مخاطبِ هدف را درک کنید:

      هنگام ساختن محتوای نمایشگر LED، درک عمیق از مخاطب هدف حیاتی است. مشخصه‌های مختلف مخاطب مستقیماً روی پذیرش، درک و پاسخ به اطلاعات آنها تاثیر می‌گذارد. در اینجا چند گام کلیدی برای تحلیل مخاطب هدف ارائه می‌شود:


      • اطلاعات پایه مانند سن، جنسیت، شغل مخاطب و غیره را تحلیل کنید .

      اول از همه، شما باید آمارهای جمعیت‌ شناسی پایه مخاطب هدف مانند سن، جنسیت و توزیع حرفه‌ای را گردآوری و تحلیل کنید. این داده‌ها به ما طرح اولیه‌ای از مخاطب می‌دهد، که کمک خواهد کرد که سابقه اجتماعی‌شان و شرایط زندگیشان را درک کنیم.
      برای مثال، افراد جوان شاید تمایل بیشتری به محتوای اطلاعات جدید، جالب و با روند سریع داشته باشند، در حالی که گروه‌های میانسال و مسن شاید توجه بیشتری به کارهای عملی و آسان بودن درک اطلاعات داشته باشند. 
      مخاطبین با جنسیت‌های مختلف ممکن است برای برخی محتواها دارای سلایق مختلفی باشند. برای مثال زنان شاید به اطلاعات مد و زیبایی علاقه بیشتری داشته باشند، درحالی که مردان شاید توجه بیشتری به ورزش و فناوری داشته باشند.  

      اگر قصد تبلیغ در تلوزیون شهری را دارید با تلویزیون شهری بیشتر آشنا شوید !


      • درک عمیق از علائق، مصرف، عادات و نیازهای روانشناسی مخاطب:

      علاوه بر اطلاعات اساسی، شما باید علائق، عادات مصرفی و نیازهای روانشناسی مخاطب را نیز واکاوی کنید. این اطلاعات را می‌توان از طریق تحقیقات بازار، پرسشنامه‌ها، تحلیل رسانه‌های اجتماعی و دیگر وسایل کسب کرد. 
      علائق و سرگرمی عامل مهمی در تعیین انتخاب‌های اطلاعاتی مردم هستند. درک علائق مخاطب به شما کمک خواهد کرد که محتوای جذابتری را خلق کنید. عادات مصرفی، شرایط اقتصادی و سبک زندگی مخاطب را منعکس می‌سازند، که برای پی ریزی راهبردهای مناسب بازار حیاتی هستند. 
      نیازهای روانشناسی شاملِ احساسات، ارزش‌ها و فعالیت‌های زندگی مخاطب هستند که برای ساختن ارتباط عمیق برند، کلیدی هستند. 

       


      • تقاضا و پذیرش اطلاعات مخاطب را در زمان و مکان خاص تعیین کنید:

      سرانجام، شما باید تقاضا و پذیرش اطلاعات مخاطب در یک مکان و زمان خاص را در نظر بگیرید. نیازهای اطلاعاتی مردم با گذر زمان و تغییر صحنه‌ها تغییر خواهند کرد. 
      برای مثال در روزهای هفته و آخرهفته، روز و شب، در مراکز روستایی و حومه‌های شهر و در دیگر زمینه‌های فضایی و زمانی مختلف، توجه و دریافت اطلاعات مخاطب، متفاوت خواهد بود. 
      بنابراین هنگام ساخت محتوای نمایشگر LED، شما باید بطور کامل این عوامل فضا-زمان را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات می‌توانند مخاطب را در مناسب ترین زمان و مکان هدف قرار دهند. 

       

      چگونه تبلیغات موثر در تلویزیون شهری داشته باشید ؟(بخوانید)


      2. موقعیت‌یابی شفاف محتوا:

      در فرایند تولید محتوای نمایشگر LED، موقعیت‌یابی محتوای شفاف بدون شک بخش حیاتی است. این مورد نه تنها پایه‌ی چارچوب اطلاعات را تعیین می‌کند بلکه روح انتقال اطلاعات را شکل می‌دهد. 
      موقعیت‌یابی محتوا مانند کارگردانی است که با دقت تم را انتخاب کرده، نقشه را طراحی کرده و بازیگران را هنگام برنامه‌ریزی یک فیلم انتخاب می‌کند تا گیرایی یکتای فیلم و انتظارات مخاطبین را تضمین کند. 


      در وهله اول، شما باید تم و سبک محتوا را بر طبق مشخصه‌های مخاطبین تعیین کنید. مخاطبین مثل یک طومار تصویر پرارزش هستند که زندگی‌ها، علائق، و نیازهای گروه‌های مختلف را به تصویر می‌کشند. 


      مخاطبین جوان درباره چیزهای جدید و جالب، پرانرژی، خلاق و کنجکاو هستند. پس شما می‌توانید روندها، مدها و مضامین فناوری را انتخاب کرده و آنها را در سبکی راحت، خنده‌آور، زیبا و واضح ارائه دهید تا دارای هم نوایی قوی با آنها باشند. مخاطبین میانسال و مسن، توجه بیشتری به بهداشت، سلامت، خانواده و اطلاعات دیگر می‌کنند و سبکی ثابت، صمیمی و شخصی را ترجیح می‌دهند. 
      بنابراین هنگام انتخاب محتوا، شما می‌توانید به انتقال مفهوم دانش سلامت و هماهنگی خانوادگی توجه کنید و عمیق‌ترین احساساتتان را با تُنی آرامش‌بخش و گرم انتقال دهید. 


      دوم اینکه، انتخاب عناصر محتوایی که تصویر برند و فرهنگ شرکتی را مطابقت دهند حیاتی است. تصویر برند و فرهنگ شرکتی، هویت‌های یکتای سازمان هستند، که ارزش‌ها، ماموریت و دیدگاه سازمان را ارائه می‌دهند. 
      پس در تولید محتوای نمایشگر LED، ما باید ارزش هسته‌ای برند را عمیقاً واکاوی کنیم و عناصر محتوایی که مطابق آن هستند را برگزینیم. 
      برای مثال، اگر برند به حمایت زیست‌محیطی و توسعه پایدار توجه می‌کند، پس می‌توانید تا اطلاعاتی درباره مسافرت سبز، محافظت از انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را نمایش دهید. 
      اگر فرهنگ سازمانی از نوآوری و پیشرفت طرفداری می‌کند پس می‌توانید فناوری‌های جدید و دستاوردهای تازه را برجسته کنید و نقاط قوت نوآوری سازمان را نشان دهید. 


      علاوه بر این، تضمین اینکه محتوا، نسبت به زمان حساس است و تازه و جذاب است نیز جنبه مهمی از موقعیت‌یابی محتوا است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در عصر کشف اطلاعات، مخاطبین دارای ملزومات زیادی برای خطوط زمانی اطلاعات هستند. 
      پس شما باید توجه دقیقی به مسائل مهم امورات جاری، روندهای صنعت و تغییرات در نیازهای مخاطب داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای نمایشگر LED، کانون توسعه اجتماعی و توجه مخاطبین را به روشی زمانبندی شده منعکس می‌سازد. همزمان، تازگی و جذابیت، عوامل مهمی برای جذب مخاطب هستند. 
      شما باید جرئت تلاش برای اشکال محتوای جدید، تجلی‌های تازه و روش‌های ارائه نو را داشته باشید و توجه مخاطبین را با خلاقیت منحصربفرد و تاثیر دیداری جذب کنید. 
      برای مثال، پویانمایی، ویدیوهای کوتاه و دیگر اشکال مالتی‌مدیا را می‌توان بکار برد تا محتوایی جالب تر و واضح تر را ساخت یا عناصر معروف فعلی را ترکیب کرد تا محتوایی نوعی‌تر و گویاتر را ساخت. 

       


      3. طراحی و تولید خلاقانه:

      طراحی و تولید خلاقانه بدون شک در تولید محتوای نمایشگر LED، حیاتی هستند. این مورد نه تنها ترکیب ساده دیدن و کلمات است بلکه فرایند تفکر عمیق و خلق هنری با برنامه‌ریزی دقیق می‌باشد. 
      در وهله اول، مفهوم خلاقانه، هسته طراحی و تولید خلاقانه است. شما باید مخاطبین هدف و موقعیت‌یابی محتوا را با دقت ترکیب کنید و علاقه و نقاط تقاضای مخاطبین را کشف کنید، تصویر برند و فرهنگ سازمانی را ترکیب کرده و نقاط خلاقانه یکتا را ارائه دهید. 
      این نقاط خلاقانه مانند ستاره‌های روشن هستند که ایده طراحی کامل را نشان داده و پایه سالمی را برای طراحی بصری بعدی و تشریح متن بدست می‌دهند. 
      از لحاظ طراحی دیداری، شما از رنگ‌ها، فونت‌ها، پویانمایی‌ها و عناصر دیگر استفاده می‌کنید تا با دقت تصاویری با تاثیر دیداری قوی ایجاد کنید. انتخاب رنگ باید با موقعیت‌یابی محتوا همسو باشد که می‌تواند توجه مخاطبین را جذب کرده و احساسات متناظر را انتقال دهد. 
      انتخاب فونت باید با تصویر برند سازگار باشد، که باید خواندن و درکش ساده باشد و دارای حس یکتای زیبایی باشد. استفاده از پویانمایی می‌تواند پویایی و جالب بودن تصویر را افزایش دهد، جذب شدن مخاطب و به خاطر آوری آن را برای او آسانتر سازد. 

      همه چیز درباره تبلیغات دیجیتال محیطی

       


      از لحاظ بیان متن، شما به پالایش و انتقال دقیق اطلاعات توجه می‌کنید درحالی که یکتایی سبک زبان را حفظ می‌کنید. متن حامل مهم انتقال اطلاعات است. ما باید اطلاعات محوری را به مخاطب به زبانی ساده و واضح انتقال دهیم تا از الگوهای جمله طولانی و پیچیده دوری کنیم. 
      همزمان شما باید سبک زبان مناسب را بر طبق موقعیت‌یابی محتوا و مشخصه‌های مخاطب هدف انتخاب کنید بطوریکه متن و تصاویر مکمل همدیگر باشند و یک تجربه دیداری منحصر بفرد را با یکدیگر خلق کنند. 
      علاوه بر مفهوم خلاقانه و طراحی دیداری، به روز رسانی محتوا نیز بخشی از طراحی و تولید خلاقانه است. ما باید محتوا را بطور منظم به روز رسانی کنیم تا اطلاعات را تازه و جذاب نگه داریم. این مهم می‌تواند نه تنها نیازهای مخاطب را برای اطلاعات جدید برآورده سازد بلکه نمایش LED را زنده و گیرا سازد. 


      4. بهینه‌سازی صفحه‌آرایی و حروف‌چینی:

      در تولید محتوای نمایشگر LED، بهینه‌سازی صفحه‌آرایی و حروف‌چینی ارتباطی حیاتی دارند. این مورد نه تنها دنباله اثرات دیداری است بلکه  اهمیت زیادی برای کارایی انتقال اطلاعات و تجربه مخاطب دارد. 
      یک صفحه‌آرایی عالی و طراحی حروف‌چینی یکتا می‌تواند از فضای نمایش محدود استفاده کامل ببرد بطوریکه هر اطلاعاتی را می‌توان به بهترین نحو به مخاطبین نمایش داد. 


      در وهله اول، شما باید فضای نمایش را بطور منطقی برنامه ریزی کنید. ناحیه نمایشگر LED، محدود است، اینکه چطور اطلاعات زیاد را در ناحیه‌ای محدود ارائه دهید درحالی که زیبایی و هماهنگی کلی را حفظ کنید سوالی است که نیاز به ملاحظه دقیق دارد. 
      با طبقه‌بندی و دسته‌بندی اطلاعات، می‌توانید اطلاعات مهم و ضروری را در موقعیت برجسته قرار دهید و اطلاعات ثانویه و کمکی را در موقعیت جانبی قرار دهید. 


      همزمان، شما می‌توانید از شکل و اندازه نواحی مختلف استفاده کنید تا بخشی منطقی و علمی بسازید و صفحه‌آرایی‌ها را بر طبق اهمیت اطلاعات و عادات دیداری مخاطبین دسته بندی کنید.
      ثانیاً طراحی حروف‎‌چینی ساده نیز سرنوشت‌ساز است. طراحی یک صفحه‌آرایی خوب، به مخاطب اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی که در وهله اول به آنها نیاز دارد را پیدا کند و به سادگی اطلاعات را درک کرده و بپذیرد. 
      پس شما باید فونت‌های واضح و ساده را انتخاب کرده و فاصله خطوط، فاصله کلمات و فاصله پاراگراف را بطور منطقی مرتب کنید تا از ازدحام و پراکندگی اطلاعات اجتناب کنید. 
      همزمان شما می‌توانید از عناصر دیداری مانند رنگ‌ها و خطوط استفاده کنید تا اطلاعات را تقسیم و مجزا کنید، صفحه‌آرایی کل را منظم‌تر سازید و خواندن آن را ساده‌تر سازید. 


      سرانجام، تاکید روی اطلاعات مهم نیز وسیله مهمی برای بهینه‌سازی صفحه‌آرایی و حروف‌چینی است. در فضای محدود، اینکه چطور اطلاعات مهم را برجسته بسازید و توجه و علاقه مخاطبین را جذب کنید سوالی است که شما باید درباره آن فکر کنید. 
      شما می‌توانید با تغییر اندازه، ضخامت، رنگ و غیره و اندازه فونت روی اطلاعات مهم تاکید کنید. همزمان ما می‌توانیم از اثرات ویژه مانند پویانمایی و فلش زدن استفاده کنیم تا توجه مخاطبین را جذب کنیم و جذابیت و در یاد بودن اطلاعات را افزایش دهیم. 

      اگر قصد خرید تلویزیون شهری را دارید به وبسایت دیاکو مراجعه کنید !


      نتیجه‌گیری:

      بطور خلاصه، تولید هدفمند محتوای نمایشگر LED، کاری پیچیده و موشکافانه است که ما را ملزم می‌کند تا راهبردهای مختلف و روش‌های جامعی را بکار گیریم. تنها توسط یادگیری، تمرین و نوآوری پیوسته می‌توانیم محتوای جذاب تر و ارزشمندتری را تولید کنیم. 
      سرانجام، اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره نمایشگر LED بدانید لطفا با ما تماس بگیرید.

       

       

      مدیر ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟