انواع استفاده نمایشگرهای ال ای دی در صنایع مختلف

      در این مقاله می‌خواهیم در مورد چند صنعت بزرگی که آن‌ها از نمایشگرهای ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند بیشتر بپردازیم.

      در ابتدا باید بگویم که مدارهای LED یکپارچه در سال 1968 توسط هیولت پاکارد تولید و عرضه شد از آن جا به بعد LED راه خود را پیدا کرده و زندگی‌های مردم را با تحولی جدید دگرگون کرد.

      در ابتدا بهتر است استفادۀ صفحه‌نمایش‌های LED در سایزهای بزرگ را به چندین صنعت تقسیم کنیم:

      استفاده در حوزه تبلیغات تجاری (خرده‌فروشی)

      استفاده در حوزه صنایع و شرکت‌ها

      استفاده در حوزه تولید فیلم و موزیک با فرمت‌های بزرگ

      همان‌طور که شاهد هستید خیلی از افراد در شهرهای بزرگ دارند از نمایشگرهای LED استفاده می‌کنند، زیرا نمایشگرهای LED یک سابقه قوی در تبلیغات تجاری دارد و باعث ایجاد تصویر ذهنی قوی در ذهن مشتریان خود می شود. ضمن اینکه باید بگوییم که نمایشگرهای ال‌ای‌دی باعث زیباتر شدن یک شهر و نمایش رنگارنگ در شهر می‌شود.

      استفاده از نمایشگرهای ال‌ای‌دی در مکان‌های دینی و نمادین

      در ابتدا بهتر است یکی از ساختمان‌های میدان تایمز در نیویورک را بررسی کنیم، ساختمانی به اسم 7TSQ که به‌خاطر رویداد شب سال نو مشهور می‌باشد که همیشه توپ سال نو را رها می‌کند.

      در این ساختمان یک صفحه‌نمایش سامسونگ به‌اندازه‌ای 1639 فوت مربع و ارتفاع 300 فوت نصب شده است که یکی از گران‌ترین و بزرگ‌ترین صفحه‌های نمایش LED در جهان برای تبلیغات می‌باشد و این نشان از بازار داغ نمایشگرهای LED می‌باشد.

      یکی دیگر از مثال‌های که بخواهیم به آن بپردازیم بهتر است میدان ترافالگار لندن را مثال بزنیم. به‌طوری‌که نشان می‌دهد استفاده از نمایشگرهای LED به زیبایی معماری یک فضا چقدر کمک می‌کند و به کمک نمایشگرهای ال‌ای‌دی فضاهای گوشه‌وکنار تأثیر قابل‌توجهی روی مکان گذاشته است.

      اندازه کل این صفحه‌نمایش 783.5 مترمربع می‌باشد که شامل 5500 ماژول LED جداگانه و وضوح 2160 * 5490 پیکسل می‌باشد و عمر این صفحه‌نمایش‌ها 100 هزار ساعت می‌باشد که یعنی 11.5 سال بدون وقفه!!!!!!

      استفاده از نمایشگر ال ای دی در ساختمان های نیویورک

      استفاده از نمایشگرهای ال‌ای‌دی در بازار خرده‌فروشی

      یکی دیگر از بازارها که خیلی حائز اهمیت است بازار خرده‌فروشی می‌باشد. این یعنی افرادی که دارای کسب‌وکارهای خرده‌فروشی یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند می‌توانند از نمایشگرهای ال‌ای‌دی استفاده کنند.

      یا افرادی که می‌خواهند کنفرانس برگزار کنند یا گالری یا نمایشگاه دارند می‌توانند از نمایشگرهای ال‌ای‌دی استفاده کرده و توجه مخاطب خود را جلب کنند.

      استفاده در صنعت فیلم و تلویزیون

      یکی از جدیدترین اتفاقات در سال‌های اخیر در صنعت نمایش مطمئن باشید استفاده از نمایشگرهای ال‌ای‌دی در صنعت فیلم و تلویزیون می‌باشد. سازنده‌ها باگذشت روزافزون هر روز به استفاده از نمایشگرهای ال‌ای‌دی در عکس‌برداری، آگهی‌های بازرگانی و ویدئوهای موسیقی و فیلم‌ها روی می‌آورند.

      یکی از مهم‌ترین تولیدات فیلم که از نمایشگرهای ال‌ای‌دی استفاده شده است می‌تواند به سریال Mandalorian اشاره کرد.

      این تیم فیلم‌برداری یک صفحه‌نمایش LED را به ارتفاع 20 فوت (6 متر) در زاویه 270 درجه (زاویه داخلی) و قطر 70 فوت (21.3 متر) استفاده کردند و البته LEDهای که در سقف به‌کاررفته بود را نیز فراموش نکنید با این کار دیگر گروه فیلم‌برداری از پرده سبز استفاده نکردند.

      تیم فیلم‌برداری و گرافیکی کار، از نرم‌افزار Unreal Engine استفاده کردند. این نرم‌افزار می‌تواند با کل مجموعه‌های LED در زمان واقعی کار کند و حتی می‌تواند تغییراتی مانند شرایط روز و آب‌وهوا را در صفحه‌نمایش تغییر دهد و با این کار روند خلاقانه تولید تصاویر و فیلم‌های گرافیکی نیز دست‌کاری شده و شدت گرفته است.

      نکته قابل‌توجه این روش برای فیلم‌برداری این می‌باشد که تغییرات بلافاصله قابل نمایش می‌باشد و بازیگر بهتر می‌تواند تمرکز کرده و بازی خود را به‌خوبی انجام دهد.

      نمایشگر های ال ای دی

      تولید موزیک ویدئو

      یکی دیگر از زمینه‌های حائز اهمیت تولید موزیک ویدئو با استفاده از صفحه‌نمایش‌های LED می‌باشد. تولیدکنندگان موزیک ویدئو اکثرا به دنبال یک تصویر باکیفیت بالا در همه شرایط نوری همراه با مقیاس‌پذیری آسان هستند که در نمایشگرهای LED می‌توانند آن را پیدا کنند و از آن استفاده کنند.

      با این تکنولوژی دیگر هنرمندان می‌توانند راحت حال و هوای واقعی را گرفته و بازی خود را کنند و به لطف نرم‌افزار تولید ویدئوی زنده همه این فرایندها مؤثر شده است.

      نرم‌افزار VJ همراه با High Pitch LED می‌تواند نتایج قابل‌توجهی را در مقایسه با راه‌حل‌های قدیمی‌تر مانند صفحه سبز، زمانی که بیشتر کار باید در مرحله پس از تولید انجام شود، به دست آورد که هزینه‌های اضافی ایجاد می‌کند و زمان بیشتری را صرف می‌کند.

      سخن پایانی

      باگذشت روزافزون تکنولوژی فناوری نمایشگرهای LED که از سال 1968 آمده است فاصله زیادی داشته است ولی همان‌طور که می‌بینید در سال 2021 شاهد پیشرفت‌های بسیار بزرگی در این صنعت بوده‌ایم، اما به نظر ما هنوز به پتانسیل واقعی خود حتی نزدیک هم نشده است.

      چرا صفحه نمایش LED را برای نمایشگرهای تبلیغاتی انتخاب کنید؟(در این مقاله بخوانید)

      در صورت هرگونه سؤال و ابهاماتی می‌توانید از مشاوران دیاکو ال‌ای‌دی به‌صورت کاملاً رایگان مشاوره بگیرید.

      مدیر ۱۴۰۰/۱۲/۱۵

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟