راهنمای خرید تلویزیون شهری

    زمان پخش : 7 دقیقه

     

    با جدیدترین شیوه‌های تبلیغات، می‌توان مخاطبان زیادی را به مشتریانی وفادار کرد. تلویزیون شهری به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزار‌ها برای تبلیغ شناخته می‌شود. این نمایشگر‌های LED با ابعاد بزرگ خود، می‌تواند نظر تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کند. در این مقاله راهنمایی کاملی برای خرید تلویزیون شهری به شما ارائه می‌دهیم. 



    کاربرد‌های تلویزیون شهری

    تلویزیون شهری در واقع نمایشگری غول پیکر است که برای تبلیغات در فضای شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک این نمایشگر‌ها می‌توان تبلیغاتی با بازدهی بالا در میادین پر تردد شهر داشت. هیچ گونه فاصله و درزی بین بخش‌های سازنده این نمایشگر دیجیتال دیده نمی‌شود. همین موضوع کیفیت تصویر پخش شده از تی وی شهری دیجیتال را افزایش می‌دهد. استفاده از تلویزیون شهری تنها محدود به سطح شهر نمی‌شود. از سایر کاربردهای این نمایشگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    •    جاده‌ها و بزرگراه‌ها
    •    کنار خیابان ها
    •    روی پل عابر پیاده
    •    داخل پاساژ‌ها و مراکز خرید
    •    ورزشگاه‌ها
    •    پارک‌های تفریحی
    •    سالن‌های کنسرت
    •    اتاق کنفرانس و سمینار

    مطلب پیشنهادی : سازه تلویزیون شهری



    انواع مختلف تلویزیون شهری

    قبل از خرید تلویزیون شهری آشنایی با انواع مختلف آن به انتخاب بهتر نمایشگر مورد نظر کمک می‌کند. در حالت کلی دو نوع تلویزیون شهری وجود دارد. 


    •   تلویزیون شهری داخل سالن

    نوع اول تلویزیون شهری داخل سالن است که برای محل‌های سرپوشیده مورد استفاده قرار می‌گیرند. تلویزیون‌های داخل سالن در اتاق کنفرانس و سالن کنسرت کاربرد دارند. رزولوشن و کیفیت تصویر در نمونه داخل سالنی نسبت به نمایشگر بیرون سالنی بیشتر است. جزئیات تصاویر در این موقیعت‌ها باید دقیق‌تر به نمایش گذاشته شوند. 


    •   تلویزیون شهری بیرون سالن

    نوع دوم این نمایشگر‌ها تلویزیون شهری بیرون سالن است. از تلویزیون دیجیتال بیرون سالنی در فضاهای آزاد مثل میادین شلوغ شهر، بزرگراه‌ها و پارک‌ها استفاده می‌شود. در این نوع نمایشگرها، مقاومت ساختاری قاب‌های اطراف آن باید بالاتر باشد. دور بودن فاصله نمایشگر از مخاطبان در این شرایط باید در نظر گرفته شود. به طور معمول نمونه‌های بیرون سالنی ابعاد بزرگ‌تری دارند. 
    تفاوت بین این دو نوع نمایشگر تنها محدود به بخش سخت افزاری و ساختاری آن‌ها نمی‌شود. در نحوه طراحی گرافیکی محتوای تبلیغاتی نیز این دو نوع نمایشگر باهم تفاوت‌هایی دارند.

     

    این مطلب را از دست ندهید : تلویزیون شهری بهتر است یا ویدئو وال ؟



    مراحل خرید تلویزیون شهری

    با توجه به کاربرد وسیع تلویزیون شهری در حوزه‌های کاری مختلف، در محل‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. انواع مختلفی از این نمایشگر‌ها توسط برند‌های مختلف در ابعاد متنوع به فروش می‌رسند. برای این که افراد انتخاب مناسبی داشته باشند؛ توجه به موارد زیر توصیه می‌شود. 


    •  مرحله اول: انتخاب ابعاد مناسب نمایشگر دیجیتال

    بازدهی بالای تبلیغات در تلویزیون شهری، در چند سال اخیر استفاده از آن را به شدت افزایش داده است. افزایش آمار فروش و تعداد مشتریان، گواه بر کاربردی بودن این محصول در تبلیغات است. در گام اول قبل از خرید تلویزیون شهری بایستی ابعاد مورد نیاز به طور دقیق مشخص شود. 
    هرچه ابعاد نمایشگر بزرگ‌تر باشد؛ به همان نسبت هزینه آن نیز بالاتر می‌رود. ابعاد نمایشگر بیشترین تاثیر را بر روی قیمت تمام شده تلویزیون شهری می‌گذارند. از فاکتور‌های موثر بر ابعاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


    o    قیمت تمام شده
    o    محل نصب و ارتفاع آن
    o    شرایط حمل و نقل


    •  مرحله دوم: انتخاب برند و شرکت تولید کننده معتبر

    بعد از مشخص کردن ابعاد نمایشگر، در گام بعدی باید برند تولید کننده تلویزیون شهری انتخاب شود. امروزه با توجه به کارایی بالای این نوع نمایشگر‌ها در تبلیغات، برند‌های مختلفی اقدام به تولید آن می‌کنند. باید حین خرید توجه کافی به کیفیت برند سازنده و سابقه آن داشت. کیفیت قطعات مورد استفاده در ساخت این نوع نمایشگر‌ها به طور مستقیم بر روی ماندگاری آن تاثیر می‌گذارند. فناوری ساخت نیز می‌تواند بر روی محصول نهایی و کیفیت تصویر تاثیر داشته باشد. 
    دیاکو با تیم مجرب و حرفه‌ای، محصولات خود را با ضمانت کیفیت به فروش می‌رساند. برند سازنده بر روی قیمت تمام شده تلویزیون شهری تاثیر دارد. هرچه کیفیت محصول بیشتر باشد؛ قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. در انتخاب شرکت سازنده می‌توان از نظرانت مشتریان قبلی نیز استفاده کرد. 
    گارانتی و خدمات پس از فروش
    به طور معمول شرکت‌های تولید کننده معتبر، برای نمایشگر و قطعات آن گارانتی و ضمانت نامه نیز ارائه می‌دهند. گارانتی هر برند شرایط مخصوص به خود را دارد. قبل از خرید نهایی محصول، توصیه به بررسی شرایط گارانتی می‌شود. خدمات پس از فروش نیز اطمینان فرد را از خرید خود بالا می برد. در شرایطی که خرابی برای نمایشگر به وجود آید یا ایرادی در عملکرد آن باشد؛ تعمیرکاران مجموعه به سرعت آن را رفع می کنند.

    شاید نیاز پیدا کنید : چگونه بهترین سازنده تلویزیون شهری را انتخاب کنیم؟


    •  مرحله سوم : ارزیابی کیفیت قطعات سازنده

    بررسی تخصصی اجزای مختلف نمایشگر دیجیتال قبل از خرید توصیه می‌شود. با توجه به کارایی مد نظر از نمایشگر، باید به ساختار قطعات آن توجه کافی را داشت. یکی از فاکتور‌های مهم در کیفیت محتوای پخش شده، مربوط به نوع ماژول‌ها می‌شود. ماژول را می‌توان به عنوان واحد‌ سازنده تلویزیون شهری به حساب آورد. ماژول‌ها عملکرد کلی نمایشگر را انجام می‌دهند. دات پیچ ماژول‌ها از مهم‌ترین موضوعات در کیفیت تصویر به حساب می‌آید. 

     


    دات پیچ ماژول‌ها

    منظور از دات پیچ فاصله هر پیکسل تا پیکسل بعدی در نمایشگر‌هایی با ابعاد بزرگ است. هرچه که این اندازه کوچکتر باشد و پیکسل‌ها به هم نزدیک تر باشند؛ کیفیت تصویر بالاتر می‌رود. این فاصله بر حسب میلی‌متر بیان می‌شود. در مواردی که فاصله مخاطبان از نمایشگر کم است و نمایش جزئیات اهمیت دارد؛ باید از نمایشگرهایی با پیچ دات‌هایی بسیار کوچک استفاده کرد. در مواردی که تلویزیون شهری در فواصل دور و ارتفاع بالا نصب می‌شود؛ می‌توان نمایشگرهایی با پیچ دات را به کار برد. 
    در این مرحله ممکن است افراد آگاهی و اطلاعات کامل در مورد بخش‌های سازنده تلویزیون شهری نداشته باشند. کمک گرفتن از کارشناسان و مختصصان در این مرحله توصیه می‌شود. مجموعه دیاکو برای راحتی هرچه بیشتر مشتریان خود، مشاوره‌های تخصصی رایگانی ارائه می‌دهد.


    منبع تغذیه نمایشگر

    توجه به کیفیت و ساختار منبع تغذیه در این مرحله نیز توصیه می‌شود. این بخش به عنوان اصلی ترین قسمت در بین قطعات تلویزیون شهری به حساب می‌آید. کارکرد درست منبع تغذیه باعث ادامه دار شدن عملکرد نمایشگر می‌شود. در صورتی وجود هرگونه مشکل در این بخش، عملکرد سایر قسمت‌ها نیز به طور کامل مختل می‌شود. بررسی کیفیت و نحوه عملکرد منبع تغذیه نیز باید قبل از خرید انجام شود. 


    • مرحله چهارم: توجه به سیستم خنک کننده

    استفاده از وسایل الکترونیکی باید با حفاظت‌های ویژه‌ای صورت گیرد. مصرف مداوم تلویزیون شهری علاوه بر هزینه‌های بالای برق، به ساختار خود دستگاه نیز آسیب می‌رساند. استفاده طولانی مدت از نمایشگر بدون تایم خاموشی، گرمای زیادی در دستگاه و بخش‌های درونی آن ایجاد می‌کند. این شرایط باعث کاهش عمر نمایشگر دیجیتال می‌شود. استفاده از سیستم خنک کننده در چنین شرایطی توصیه می‌شود. وجود سیستم خنک کننده، دمای بخش‌های درونی نمایشگر شهری را کاهش می‌دهد. این سیستم به طور غیر مستقیم باعث افزایش عمر و ماندگاری تلویزیون شهری می‌شود. 
    هرچه خنک کننده قوی‌تر باشد؛ حفاظت بهتری از دستگاه به عمل می‌آورد. نوع سیستم خنک کننده به کار رفته در نصب تلویزیون شهری، بر روی قیمت تمام شده تلویزیون شهری موثر است. خرابی قطعات در فصول گرم سال هزینه‌های زیادی را برای خریداران تلویزیون‌های شهری به جای می‌گذارد. در ابتدا، هزینه کردن برای یک سیستم خنک کننده با کیفیت و قوی، از هزینه‌های زیاد تعمیر و تعویض می‌کاهد.


    • مرحله پنجم: تخمین قیمت

    در این مرحله می‌توان به طور حدودی قیمت تمام شده تلویزیون شهری را تخمین زد. تمامی مراحل ذکر شده به طور مستقیم هزینه نهایی خرید تلویزیون شهری را تحت تاثیر قرار می‌دهند. با افزایش کیفیت محصول، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. ابعاد نیز یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های افزایش دهنده قیمت نهایی به حساب می‌آیند. 
    در این مرحله که تقریبا تمامی فاکتور‌های موثر بر هزینه تمام شده مشخص شده است؛ می‌توان قیمت را تخمین زد. با توجه به بودجه‌ای انتخاب نمایشگر شهری مناسب صورت می‌گیرد.


    • مرحله ششم: تعیین محل نصب نمایشگر شهری

    بعد از خرید نهایی تلویزیون شهری، نوبت به حمل و نقل و نصب آن می‌رسد. با توجه به حساس بودن بخش‌های مختلف این نمایشگر، بایستی حمل و نقل آن با دقت بالایی صورت گیرد. هرگونه جابه جایی نادرست در مسیر از کارخانه تا مقصد مورد نظر شما، عملکرد نمایشگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای حمل و نقل تلویزیون دیجیتال باید نهایت دقت را داشت. هرچه مسیر دورتر باشد به همان نسبت هزینه حمل و نقل نیز بالاتر می‌رود. البته ماجرا به این جا ختم نمی‌شود. 
    یکی از مهم‌ترین مراحل در خرید نمایشگر شهری، به نصب و راه اندازی آن مربوط می‌شود. اکثرا کارشناسانی مجرب برای این کار از طرف شرکت تولید کننده به محل اعزام می‌کنند. در حین نصب باید حفاظت از نمایشگر به طور کامل در نظر گرفته شود. ابعاد بزرگ نمایشگر‌های دیجیتال، وزن آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. در حین نصب در ارتفاع باید دقت کافی به ستون و قاب دور تلویزیون شهری شود.



    نکات مهم در خرید تلویزیون شهری

     

    شما با پیمودن مراحل ذکر شده می‌توانید در نهایت محصولی با کیفیت بالا را خریداری کنید. انجام دادن این مسیر شما را به یک تلویزیون شهری با کارایی مد نظر خودتان می‌رساند. علاوه بر موارد ذکر شده، رعایت موارد زیر نیز توصیه می‌شود.


    •    اگر قصد خرید تلویزیون شهری بیرون سالنی را دارید؛ مجوز‌های لازم برای نصب آن را دریافت کنید.
    •    با کمک گرفتن از طراحان گرافیکی با تجربه و خلاق، می‌توانید بازدید از تلویزیون شهری و تبلیغات خود را به شدت افزایش دهید.
    •    قبل از خرید میزان مصرف برق تلویزیون شهری را در نظر بگیرید. مصرف بالای انرژی این نمایشگر‌ها علاوه بر افزایش هزینه‌های برق، عملکرد ساختار درونی آن را نیز با اختلال مواجه می‌کند.
    •    محافظت و بررسی‌های به موقع از تلویزیون شهری را فراموش نکنید. تعمیر به موقع این نمایشگر‌ها از هزینه‌های هنگفت تعویض آن جلوگیری می‌کند.
    •    قبل از خرید، به دقت نحوه اتصال نمایشگر به سایر وسایل الکترونیکی از جمله تلفن همراه، لپ تاپ و رایانه را بررسی کنید. 
    •    فرمت‌های مختلفی از محتواهای تصویری و ویدئویی که نمایشگر قابلیت پخش آن را دارد مورد بررسی قرار دهید. 
    •    نحوه پخش صدا را نیز قبل از خرید بررسی کنید. کیفیت صدا با اتصال سیستم‌های صوتی نیز امتحان کنید.
    •    با مراجعه به وب سایت دیاکو می‌توانید قیمت و ویژگی‌های محصولات مختلف را مشاهده کنید. 

     

    تلویزیون شهری را بهتر بشناسید ( تلویزیون شهری )


    سخن پایانی

    خرید تلویزیون شهری راهی است که به شما در داشتن یک تبلیغ موثر و پر بازده کمک می‌کند. این نوع نمایشگر‌ها امروزه نقش پر رنگ و تاثیرگذاری در تبلیغات و بازاریابی دارند. تلویزیون دیجیتال با ابعاد بزرگ خود می‌تواند در یک لحظه هزاران مخاطب داشته باشد. رسیدن به این آمار با سایر روش‌های بازاریابی ممکن نیست. وجود شرکت‌های مختلف تولید کننده و انواع گوناگون تلویزیون شهری ممکن است شما را حین خرید سردرگم کند. 
    شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت دیاکو محصول مورد نظر خود را بعد از مطالعه ویژگی‌های آن خریداری کنید. در این مرحله همچنین می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان مجموعه بهره ببرید.
     

    مدیر ۱۴۰۳/۰۳/۲۳

    نظرات

    چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
    ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
    چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
    ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

    پیام خود را بگذارید

    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟