ماژول ال ای دی SMD چیست؟

      ساخت ماژول تمام رنگی از دیرباز تاکنون همراه با پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیار زیادی داشته است، در ابتدا ماژول فول کالر تنها با استفاده از تکنولوژی DIP در بازار عرضه می شد و برای نمایش 16 میلیون رنگ در یک ماژول LED از 3 ال ای دی مجزا به رنگ های اصلی قرمز، سبز و آبی استفاده می شد که به این نوع از ماژول ال ای دی، ماژول فول کالر RGBمی گویند.

      با گذشت زمان، پیشرفت علم تاثیر به سزایی در تکنولوژی ساخت ال ای دی داشت و ال ای دی های 3IN1 جایگزین ال ای دی های RGB شدند و به مرور ماژول فول کالر 3IN1 جایگزین مناسبی برای ماژول تمام رنگ  RGB شد و طرفداران زیادی در بازار پیدا نمود. در چند سال اخیر تکنولوژی جدید SMD برای ساخت ماژول فول کالر به بازار معرفی شد و استفاده از ماژول فول کالر SMD به دلیل مزایای بالایی که نسبت به ماژول ال ای دی یا DIP  داشت بطور چشم گیری افزایش یافت  .

       

      ►تفاوت ماژول SMD با ماژولDIP  

         ماژول ال ای دی SMD تمام رنگ نسبت به ماژول ال ای دی DIP تمام رنگ دارای مزایای بسیاری از جمله وضوح تصویر بالاتر می باشد. با توجه به اینکه مونتاژ ماژول فول کالر 3IN1وماژول فول کالر RGB  توسط نیروی انسانی و با دست انجام می شود نسبت به ماژول  SMDهزینه های گزاف و زمان بالاتری برای تولید نیاز دارند. ماژول ال ای دی SMD از لحاظ هزینه برای مشتری مقرون به صرفه تر است.

       

       

      ►مزایای استفاده از تکنولوژی SMD

      -        کاهش میزان دخالت نیروی انسانی و بالطبع کاهش خطا درتولید

      -        افزایش سرعت تولید

      -        کاهش  مصرف قلع و صرفه جویی در ابعاد مدار چاپی که باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی می شود.

      -        طول عمر بالاتر نسبت به تکنولوژی قبل

      -        کاهش تولید گرما و برق

      -        کنترل الکتریکال و رفع اشکالات احتمالی بردهای مونتاژ شده

      -         رعایت استانداردهای لازم در حین مونتاژ بردها ESD

      -        مونتاژ بردهای الکترونیکی SMD-THT

      -        افزایش سرعت تولید محصولات

      -        کاهش تولید گرما

      -        کاهش مصرف برق

       

      •راهنمای انتخاب ماژول  ماژول با کیفیت :   

      تفاوت ماژول با کیفیت و ماژول بی کیفیت چیست؟

      ►تولید ماژول ال ای دی SMD فول کالر چگونه است؟

      ماژول SMD فول کالر نیز مانند انواع ماژول فول کالر RGB و ماژول فول کالر 3IN1 با کیفیت های مختلف در کارخانه های چین تولید و عرضه می شود.این نوع از ماژول ها چند سالی است به صورت گسترده در چین و کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد و در این کشورها توانسته اند نسبت به ماژول ال ای دی DIP سهم بیشتری از تقاضای بازار را به دست آورد.

       


       

      ►مشخصات ماژول SMD چیست ؟
      ماژول تمام رنگ SMD در دو نوع مخصوص فضای داخلی Indoor SMD Module و مخصوص فضای خارجی  Out door SMD Moduleدر تراکم های مختلف تولید و عرضه می گردد. نکته حائز اهمیت این است که ماژول SMD مخصوص فضای خارجی کاملا در مقابل شرایط محیطی مقاوم و ضد آب است و در مقابل تابش اشعه مستقیم آفتاب هیچ گونه تغییری نمی کند، همچنین امکان دید در زیر نور مستقیم خورشید را دارا می باشد (کاملا روز دید است) حتی در مقایسه با ماژول های DIP در زیر نور مستقیم خورشید تصویر واضح تری ارائه می دهند.
      لازم به ذکر است که ضایعات و خرابی نوع مرغوب ماژول SMD نسبت به رقیب قدیمی خودش ماژول DIP کمتر بوده و این امر به دلیل آن است که تولیدات ماژول SMD کاملا مکانیزه و به وسیله ماشین و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می گردد و از دقت بالاتری برخوردار است.

                                                                                                             

      با وجود اینکه ماژول های SMD از کیفیت بالاتری نسبت به تولیدات قدیمی برخوردار هستند. اما همچنان ماژول های بی کیفیت و تقلبی از طریق وارد کنندگان سودجو به بازار عرضه میشود که در مقاله ای به تفاوت های ماژول باکیفیت و بی کیفیت پرداختیم. برای آسودگی خاطر شما عزیزان، بخش بازرگانی دیاکو ال ای دی متعهد شده است که بهترین قطعات را در اختیار شما قرار دهد و به بازار عرضه کند و لازم به ذکر است، تمام محصولات خریداری شده از وبسایت دیاکو ال ای دی شامل گارانتی معتبر و گارانتی مرجوع می باشند. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان دیاکو ال ای دی در ارتباط باشید.

       

      مدیر ۱۴۰۱/۰۵/۰۲

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟