آشنایی با قطعات تابلو روان + خرید

      تبلیغات یکی از مهم‌ترین راه‌ های شناساندن کسب‌وکار افراد به مشتریان می‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از شیوه‌های قدیم تبلیغاتی کم‌ رنگ‌ تر شده و فناوری های جدید، جایگزین آن ها شده است. احتمالاً تاکنون نام تابلو های روان یا تابلو های ال‌ای‌دی را شنیده باشید. تابلو روان امروزه یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی قطعات تابلو روان بپردازیم. 

      تابلو روان خود به سه دسته کلی تقسیم می‌شود؛ دسته اول تابلو روان تک‌ رنگ می باشد که متن و موشن ها را به‌صورت یک رنگ نمایش می‌دهد، دسته دوم تابلو روان هفت‌ رنگ یا چند رنگ است که این قابلیت را دارد تا متن و تصاویر را با رنگ‌های مختلف به نمایش در بیاورد و دسته سوم تابلو ال‌ای‌دی تمام‌رنگ یا فول کالر می باشد که به آن تلویزیون شهری نیز گفته شده و کامل‌ ترین نوع از نمایشگرهای ال‌ای‌دی است که امکان پخش تصاویر و ویدئو را با بالاترین کیفیت دارد.

      ما برای ساخت تابلو روان به ملزوماتی چون ماژول ال‌ای‌دی، کارت کنترل، پاور سوئیچینگ یا همان منبع تغذیه، قاب cnc یا همان قاب تابلو روان نیازمندیم.
       

      ماژول تابلو روان

      یکی از اصلی‌ ترین لوازم تشکیل‌دهنده تابلو روان، ماژول ال‌ای‌دی می‌باشد که کیفیت آن در کیفیت نهایی تابلو روان بسیار اثرگذار است. ماژول‌های تابلو روان قطعاتی هستند که از تعداد زیادی LED تشکیل شده‌اند و در ابعاد خاصی به بازار عرضه می‌شوند. کارکرد این ماژول‌ها به این صورت است که دستورات را توسط کابل فلت از کارت کنترل دریافت کرده و باتوجه‌ به دیتای دریافت شده در زمان مشخص اقدام به روشن و خاموش‌کردن ال‌ای‌دی ها می کنند، درنهایت همین فرآیند است که باعث نمایش متون متحرک بر روی تابلو روان می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی های ماژول تابلو روان این است که در صورت سوختن یا آسیب دیدن به‌راحتی قابل تعمیر و تعویض می باشند.

       

      ماژول تابلو روان

      عوامل مختلفی بر کیفیت ماژول های تابلو روان اثر می گذارند که از جمله آن ها می‌توان به شرکت سازنده ماژول، چیپ و ic بکار رفته در آن، جنس بدنه یا قاب پلاستیکی و ماسک های به کار رفته روی آن و همچنین میزان رزین استفاده شده در ماژول اشاره کرد. 

      تراکم پیکسل در ماژول ها نیز تاثیر مستقیمی بر نمایش محتوا در تابلو روان دارد. در حال حاضر ماژول های تابلو روان با تراکم 10.000 پیکسل در هر متر مربع، بیشترین استفاده را در بازار ایران دارند.

      تراکم پیکسل ماژول یا همان دات پیچ با حرف P نمایش داده می شود. به طور مثال ماژول های تک رنگ موجود در بازار ایران P10 هستند. عدد نشان داده شده در کنار P میزان فاصله دو پیکسل از یکدیگر را به واحد میلی متر نشان می دهد. هرچه عدد دات پیچ مقدار کمتری داشته باشد، فاصله LED ها از هم کمتر شده و در این حالت در هر متر مربع تعداد LED بیشتری وجود دارد که تراکم پیکسلی تابلو روان را افزایش می دهد.

      ماژول های با تراکم پیکسلی P10 بیشترین استفاده را در تولید تابلو روان دارند. ماژول های هفت رنگ و سه رنگ با تراکم پیکسلی P16 و P20 نیز در ساخت تابلو های چند رنگ، بسیار استفاده می شوند.

       

      برای خرید ماژول تابلو روان کلیک کنید

       

      کارت کنترل تابلو روان

      کارت کنترل یا مین برد، هسته اصلی تمام نمایشگرهای LED می‌باشد. کارت های کنترل برای تمامی ماژول های تک رنگ، سه رنگ و فول کالر به صورت آنلاین و آفلاین موجود می باشند.  از جملهبهترین برند های کارت کنترل موجود در بازار ایران، می توان به کارت کنترل های هویدو، Novastar و Linsn اشاره کرد. برای انتخاب نوع کارت کنترل باید به سایز تابلو روان و نوع ماژول استفاده شده در آن توجه کنیم و متناسب با این پارامترها، کارت کنترل مناسب را انتخاب نماییم تا دچار هزینه‌های اضافی نشویم. به طور مثال زمانی که تابلو روان با 2 ماژول در ارتفاع و 3 ماژول در طول ساخته شده است، کارت کنترل مناسب برای آن HD-U60 از شرکت هویدو می باشد و نیاز به انتخاب کارت کنترل قوی تری نمی باشد. در کارت کنترل آفلاین مورد استفاده در تابلو روان، یک درگاه USB در نظر گرفته شده است که می توانیم برنامه طراحی شده را بر روی فلش مموری ریخته و به کارت کنترل متصل نماییم. کارت کنترل در این مرحله اطلاعات موجود در فلش مموری را بر روی حافظه خود ذخیره می کند و پس از فرآیند ذخیره سازی می توانیم فلش مموری را جدا کنیم.

      امکان پخش محتوای با کیفیت با انتخاب کارت کنترل مناسب، فراهم می شود، همچنین با انتخاب کارت کنترل حرفه ای می توان مصرف تلویزیون شهری و یا تابلو روان را تا 30 درصد کاهش داد. در فروشگاه اینترنتی دیاکو ال ای دی مجموعه ای از بهترین کارت کنترل های بازار جهان موجود می باشد که شما می توانید به مقایسه و خرید آنلاین آن ها اقدام نمایید.

      کارت کنترل تابلو روان

       

      پاور تابلو روان 

      پاور تابلو روان قطعه ای اساسی برای راه‌اندازی تابلو روان می‌باشد. پاور سوئیچینگ وظیفه تبدیل ولتاژ متناوب به ولتاژ مستقیم موردنیاز تابلو روان که 5 ولت می‌باشد را برعهده دارد. تعداد پاور موردنیاز در تابلو روان وابسته به ماژول‌ های به کار رفته در آن می باشد و با توجه‌ به جریان مصرفی هر ماژول و تعداد ماژول به‌ کار رفته در آن تعیین می‌شود.

      منبع تغذیه نسبت به سایر لوازم تابلو روان درصد خرابی بیشتری دارد که این موضوع با توجه‌ به گرمای موجود در پاور و روشن بودن 24 ساعته آن امری طبیعی می باشد. عامل اصلی خرابی یا سوختن پاور تابلو روان، نوسانات نامتعارف برقی است که با استفاده از محافظ برق یا استابلایزر تا حدود زیادی می‌توان از آن جلوگیری کرد.

      میزان جریان دهی درج شده بر روی پاورها، مقدار حداکثری آن می باشد که در صورت فشار بیش از حد و دمای بالا احتمال سوختن آن خیلی زیاد است. این را هم در نظر داشته باشید که وقتی دمای داخل پاور به بیش از 50 درجه برسد حداکثر توان خروجی پاور کاهش می یابد.

      یکی از بهترین پاور های تابلو روان و تلویزیون شهری موجود در بازار ایران پاور CZCL می باشد که ولتاژ ورودی آن 200 تا 240 ولت و ولتاژ خروجی آن 5 ولت است. پاور 5 ولت 40 آمپر CZCL دارای توان خروجی 200 وات و جریان خروجی 40 آمپر می باشد. از مهم ترین ویژگی های این پاور، قطع جریان برق در صورت اتصال سیم های مثبت و منفی است تا از آسیب قطعات جلوگیری کند، این پاور همچنین دارای پتانسیومتر جهت تنظیم دستی ولتاژ خروجی نیز می باشد. کارکرد صحیح این پاور ها در دمای 10- تا 40 درجه سانتی گراد می باشد و در صورتی که دمای داخلی تابلو روان به بیش از دمای ذکر شده برسد، توان خروجی پاور به شدت کاهش می یابد.
       

      پاور تابلو روان

       

      قاب تابلو روان

      در ابتدا ساخت قاب تابلو روان به‌ صورت دستی صورت می‌گرفت ولی با توجه‌ به استقبال زیاد و افزایش تعداد سفارشات، استفاده از قاب تابلو روان CNC رواج پیدا کرد. این قاب از کیفیت بالاتری نسبت به قاب‌های قدیمی برخوردار است به طوریکه جنس بدنه قاب تابلو روان از ورقه های آهنی بوده و جهت زیبایی و جلوگیری آن از پوسیدگی در شرایط مختلف آب‌ و هوایی از رنگ‌ های پودری الکترواستاتیک استفاده می‌شود. جنس قاب تابلو روان به ویژه در مواردی که در فضای آزاد مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مورد اهمیت می باشد. در صورت استفاده از جنس نامرغوب و پوسیدگی زودهنگام قاب تابلو روان، آب و رطوبت به داخل آن نفوذ می کند. ابعاد قاب تابلو روان با استفاده از تعداد ماژول استفاده شده در آن، محاسبه شده و بر اساس هر مترمربع قیمت‌ گذاری می‌شود.
       

        

      قاب تابلو روان
       

      لوازم جانبی تابلو روان

      برای ساخت تابلو روان علاوه بر ماژول تابلو روان، کارت کنترل، پاور سوئیچینگ و قاب CNC به ابزار و لوازم دیگری نیاز دارید که بتوانید مونتاژ تابلو روان را به‌ صورت کامل انجام دهید.
      لوازمی که هنگام مونتاژ تابلو روان به آن ها نیاز پیدا می‌کنید شامل سیم برق ماژول، کابل افزایش USB، پیچ ماژول، کابل فلت، واشر آب بندی، اسپیسر، سینی پاور، سینی کارت کنترل، بست کمربندی، نظم دهنده سیم و سوکت IDC می باشند که برخی از آن ها به همراه ماژول عرضه می شوند. سیم برق همانطور که از اسمش پیداست وظیفه برق رسانی به ماژول ها و کارت کنترل را بر عهده دارد. کابل افزایش دهنده USB جهت اتصال آسان تر فلش مموری به کارت کنترل می باشد که باتوجه به نیاز مشتری در متراژ مختلف قابل تهیه است. از کابل فلت نیز جهت انتقال داده از کارت کنترل به ماژول ها استفاده می شود. همچنین از جمله ابزاری که هنگام مونتاژ تابلو روان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد آچار IDC و چوپوقی 90 درجه است که می توایند با آن، کابل فلت و سوکت IDC را در اندازه دلخواه پرس کنید. چوپوقی 90 درجه برای بستن پیچ های ماژولی که دسترسی خوبی به آن ها در قاب تابلو روان وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی ابزارالات و لوازم جانبی های گفته شده جهت ساخت تابلو روان در وبسایت دیاکو ال ای دی موجود می باشد.
       

      لوازم جانبی تابلو روان

       

      برنامه نویسی تابلو روان

      برنامه تابلو روان هر چند جزو قطعات تابلو روان نمی باشد اما برای راه اندازی آن مورد استفاده قرار می گیرد. از نرم افزار تابلو روان برای نمایش متن استفاده می شود که با توجه به نوع کارت کنترل استفاده شده، انتخاب می گردد. برای مثال اگر در تابلو روان از کارت کنترل HD-U60 استفاده شده باشد باید با نرم افزار HD 2016 آن را طراحی کرد. برنامه های تابلو روان توسط شرکت های سازنده کارت کنترل منتشر می شوند که می توانید آن ها را به صورت رایگان از سایت دیاکو ال ای دی دانلود نمایید. اکثر نرم افزار های تابلو روان در قالب سیستم عامل ویندوز به بازار عرضه می گردند، پس شما برای شروع کار به یک سیستم ویندوزی هم نیاز دارید. اگر در ابتدای راه هستید و تخصص کافی برای استفاده از این برنامه ها را ندارید، می توانید طراحی متن تابلو روان را به متخصصین دیاکو بسپارید. در صورت وجود هرگونه ابهام و سوال در این زمینه با پشتیبانی دیاکو سرویس در تماس باشید. 

      برنامه نویسی تابلو روان

      تمامی لوازم و ابزارآلات مورد نیاز برای ساخت تابلو روان در سایت دیاکو ال ای موجود می باشند و شما به راحتی می توانید اقدام به مشاهده قیمت قطعات، مقایسه و خرید آنلاین آن ها نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل و یا ابهام با ما در تماش باشید.

       

      سوالات متدوال


      قطعات تابلو روان گارانتی دارند ؟
      ماژول های تابلو روان معمولا با برچسب گارانتی یک یا دو ساله به فروش می رسند، اما این چیزی جز یک شعار تبلیغاتی نیست و به غیر از مواردی خاص چیزی عاید خریداران نمی شود. وبسایت دیاکو به عنوان مرکز فروش قطعات و تولید نمایشگرهای ال ای دی، برای اولین بار در ایران اقدام به گارانتی تضمینی محصولات خود نموده و تمامی محصولات را با ضمانت تست یک هفته ای به فروش می رساند.

       

      برند قطعات تابلو روان مهم است ؟
      با توجه به نرخ ارز، اکثر محصولات موجود در بازار ایران را محصولات ساخت کشور چین تشکیل داده اند که البته جزو خوش نام ترین برند ها در حوزه اجزای تابلو روان و تلویزیون شهری در جهان می باشند. یکی از ویژگی هایی که یک برند را از دیگر برند ها متمایز می کند علاوه بر کیفیت محصول، خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات می باشد. پس باید علاوه بر برند قطعات به دنبال یک فروشگاه مطمئن برای خرید محصولات باشید.

       

      نرم افزار تابلو روان را از کجا دانلود کنم ؟
      در وبسایت دیاکو ال ای دی امکان دانلود مستقیم نرم افزار های تابلو روان فراهم شده است. شما می توانید با توجه به کارت کنترل خود، نرم افزار مورد نظر را دانلود و نصب نمایید. لازم به ذکر است کارت کنترل های قابل پشتیبانی هر نرم افزار در قسمت توضیحات آن ذکر شده است. 

      مدیر ۱۴۰۰/۰۷/۲۲

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟